Tuesday, April 23, 2013

ChoootiiiChoootiii

haiheyy salamun'alaik :)

jetjet gilerr ann aku nii . konon mcm laa ada oghang yg dok perabih masa (buangmasa) baca blog mengarut aku nii ..

'booooooooo mirinnnn!!! boooooooo'

ohh God , so many haters ! i am useless .. sob..sob..sob..

'haa baru sedaq kaa ? kesian laa hang nii , lain kali tolong celik sikit matahati tuu naa.. hahahaa'

ok setop being nonsense myen ..
so today , err .. tonight , im gonna tell u bout my veryvery superduper plain lifestyle for the first week of my sembreak .

'tengok tuu jetjet lagii .. blah laa woihhh !!!'

cuti sem kali nii , dah masuk minggu kedua daa . and aku still jadi bujangsenang or whatever yg jadi like-a-boss kat rumah . hahahah .

setiap hari aku buat benda yg sama MOSTLY .
bangun tido - makan - tengok tv - layan movie - makan lagi - baringbaring - makan lagi - layan adikkecik - makan lagi - tengok tv - tikartukar channel - fb twitter insta wechat whatsapp keek - tido - etc ..

nmpk kan betap takda lifenyaa aku . hmmm :'(

'hang mandi sekali jaa kaa ? taksolat ? awat hang tak tolong makpak hang kemas umah ?'

ehemm ..
1) mandi is a normal thing u do and u did everyday and everynight , should i tell u more specific what i doing while im having my mandi ??

2) solat is a muslim's must thing that we perform minimum 5x all days and all nights exclude the sunnah one , or two , or three , or more .. solat tuu wajib bang , lagipun perlu ke nak di huu haa huu haa kan amalan kita tuu ?

3) tolong makpak - malas aihh aku nak ceritaa . satgi kata aku nak menunjuk laa apa laa . huhh tolonglaaa .. selagi aku tahu tanggungjawab aku sbg seorang anak , hmm .. nothing to said much :)

sebanarnyaa aku pun takda point sgt apa nak dicakapkan utk entry kali nii .. kesiann ..

'tuu laa hang .. lain kali ingat senikata lagu Mr Malique - guna hak berfikir sblm guna hak bersuara..'

ye laa .. midnight ann .. kena paham otak nii nak rehat daa , even takde laa penat mana pun ..

well , Allah berfirman yg bermaksud (lebihkurang) :

'Aku jadikan malam itu utk manusia berehat (tidur) dan siang itu utk mereka bekerja,berusaha mencari rezeki..'

kira aku skrg nii tgh langgar fitrah laa !!! astaghfirullah ..

okayokay .. insyaAllah tgh giat berusaha sedaya upaya utk tidur :) heee ..

haaa utk entry akan datang , insyaAllah mcm dah ada idea nak tulis apa .. yeahhh current issue laa ann apa lagi ..

wokayhh worraitt ..
Assalamualaikum .

#B2PJ , Merengue-Guy

No comments:

Post a Comment